Workshops

dinsdag 21 oktober 2014

Prompts !

Al maanden heb ik meerdere prachtige journals in huis om heerlijk in te kliederen...dacht ik...
Maar steeds als van plan was iets moois er in te gaan maken, en het boek opensloeg, staarden die witte pagina's me aan en een half uur later stond er nóg niks op het papier. Heel eng dat grote wit haha, ik durfde niet te beginnen, wist ook niet hoe !
Maar tijdens onze supergezellige eerste Art Journey DT-dag bood Renje het gouden idee , wat ze zelf ook vaak doet ! (Ze maakt trouwens PRACHTIGE journal pagina's !! )
Via de mail stuurde ze ons 40 ,prompts', kleine opdrachtjes (zie foto) , ik heb er zelf nog 50 bij verzonnen en heb ze uitgetypt en -geprint en op 90 kaartjes geplakt van 5 x 10 cm. Deze sneed ik uit restjes, probeersels en halffabricaten. De 90 kaartjes bewaar ik in een bakje en als ik ga journalen trek ik er blind 10 kaartjes uit, leg ze op een stapeltje naast me met de tekst naar beneden. Dan pak ik steeds één kaartje en ga doen wat daarop staat. Je moet alles doen wat er staat en mag ook de volgorde niet veranderen, zo werk je alle 10 de kaartjes af. Het is zo superleuk, je dwingt jezelf tot het gebruik van hele andere kleuren en materialen en je moet soms hele creatieve oplossingen bedenken. Ik heb nu 2 spreads gemaakt in een groot A4 journal, ze zijn erg mooi geworden (al zeg ik het zelf) Ik laat ze binnenkort zien.
Renje mega bedankt voor dit geniale idee en de prompts, het is voor mij DE oplossing, en super om te doen !!!
 mijn 90 kaartjes

 de achterkanten met de prompts

Liesbeth XX

13 opmerkingen:

xxx Myra xxx zei

wow , goed bezig!!

Jeannette v.D. zei

Wat een ontzettend goed idee. En ziet er nog goed uit ook ..

Gerrina zei

Een heel goed idee! En zo komen er , denk ik heel bijzondere "out of your comfort-zone" pages uit... Groetjes, Gerrina

Corrie Herriman zei

Geweldig idee met een prachtig resultaat !
Corrie x

Willy zei

Jeeehhh super leuk zo Liesbeth, ben benieuwd naar je uitwerkingen!!

Cavestamper zei

Dat is een gaaf idee en door jou ook nog eens mooi uitgewerkt op die kaartjes. Die alleen al zijn inspiratie. Succes!
Groetjes, Leonie

Claudia zei

Tjee wat een gaaf idee. Het is zo herkenbaar, ik zit vaak ook *vast* qua ideeën. Zou ik van jou wat van die opdrachtjes kunnen krijgen via mail of zo? Of is het alleen voor jullie groepje?

Groetjes, Claudia

Anneke zei

Jee je bent gelijk goed van start gegaan. En op een hele leuke manier heb jij het gedaan. Ik gen benieuwed. Ik heb nog geen Art Journal zolang ik hem niet heb hoef ik ook niets te doen. Het lijkt mij inderdaad lastig. Maar zondag heb ik naast mij Janet bezig gezien met haar eerste Art Journal en die vond ik ook mooi geworden. Dus misschien wordt ik door jou en Renje nog aan gestoken. Veel plezier Liesbeth. Groetjes Anneke.

Art Journey zei

Goed voorbeeld doet goed volgen. Zodra mijn hobbykamer weeris ingericht is dit mijn eerste project.

maria's knutselplezier zei

Prachtige resultaat, en wat een interessant idee!!!Ga ik zeker ook eens proberen !!!

Groetjes
Maria

Ellen zei

Jaaa, jij hebt ze al gebruikt zie ik! Die van mij zitten nog in de computer en mogen er binnenkort uit. Mooie kaartjes en goed gebruik van je UFO's(UnFinished Objects) ;)

Ellie Knol zei

WOW, wat een idee, ben erg nieuwsgierig wat voor moois je al gemaakt hebt... en ook nieuwsgierig wat die prompts dan zoal zijn? Mag je dat met andern delen, want dan zou ik het graag willen hebben...

Paulien zei

Dit is superleuk Liesbeth.
Zo leer je jezelf ook weer beter kennen!